سایت مرجع دانلود پایان نامه - تحقیق - پروژه

آخرین مطالب

۲ـ۱ مسئولیت متصدی حمل و نقل.. ۴۶
۲ـ۱ـ۱ ماهیت تعهد ایمنی و سیستم‌های مختلف مسئولیت متصدی حمل و نقل.. ۴۶
۲ـ۱ـ۱ـ۱ تعهد ایمنی متصدی، به عنوان تعهدی به وسیله. ۴۷
۲ـ۱ـ۱ـ۲ تعهد ایمنی متصدی به عنوان تعهدی به نتیجه. ۴۷
۲ـ۱ـ۱ـ۳ سیستم‌های مختلف در مسئولیت مدنی متصدی حمل و نقل.. ۴۸
۲ـ۱ـ۲ مبنای مسئولیت متصدی حمل در مقررات ایران و کنوانسیون‌های سه گانه. ۴۸
۲ـ۱ـ۲ـ۱ مبنای مسئولیت متصدی حمل و نقل در فقه، قانون مدنی و قانون تجارت ایران. ۴۸
۲ـ۱ـ۲ـ۲ مبنای مسئولیت در مقررات لاهه- ویزبی و قانون دریایی ایران. ۵۲
۲ـ۱ـ۲ـ۳ مبنای مسئولیت در مقررات هامبورگ… ۵۴
۲ـ۱ـ۲ـ۴ مبنای مسئولیت در مقررات روتردام. ۵۸
۲ـ۱ـ۲ـ۴ـ۱ دور اول اختصاص بار اثبات… ۵۸
۲ـ۱ـ۲ـ۴ـ۲ دور دوم اختصاص بار اثبات… ۶۰
۲ـ۲ موارد معافیت متصدی حمل و نقل از مسئولیت… ۶۳
۲ـ۲ـ۱ معافیت از خسارات در جریان حمل معمول کالا. ۶۴
۲ـ۲ـ۱ـ۱ مسئولیت متصدی نسبت به خسارت ناشی از عدم قابلیت دریانوردی و تقصیر در اداره کشتی  ۶۴
۲ـ۲ـ۱ـ۱ـ۱ خسارت ناشی از نقض تعهدات سه گانه ایمنی.. ۶۴
۲ـ۲ـ۱ـ۱ـ۲ خسارات ناشی از تقصیر در دریانوردی و اداره امور کشتی.. ۶۸
۲ـ۲ـ۱ـ۱ـ۳ اصل تعهد برتر. ۷۱
۲ـ۲ـ۱ـ۲ خسارات ناشی از آتشسوزی در کشتی.. ۷۳
۲ـ۲ـ۱ـ۳ خسارت ناشی از قوه قاهره ۷۵
۲ـ۲ـ۱ـ۴ خسارت ناشی از علل مربوط به خود کالا یا عمل فرستنده ۷۷
۲ـ۲ـ۱ـ۴ـ۱ تقصیر فرستنده ۷۷
۲ـ۲ـ۱ـ۴ـ۲ عیوب مربوط به کیفیت کالاها ۷۹
۲ـ۲ـ۱ـ۴ـ۳ اعتبار شروط (رزرو) در مورد کیفیت و کمیت کالا. ۸۰
۲ـ۲ـ۱ـ۴ـ۴ نجات و مجاهدت برای نجات جان افراد و یا اموال در دریا ۸۲
۲ـ۲ـ۱ـ۴ـ۵ سایر عللی که ناشی از تقصیر متصدی و مأموران او نیست… ۸۴
۲ـ۲ـ۱ـ۴ـ۶ قید والسکورا ۸۵
۲ـ۲ـ۲ معافیت‌های مسئولیت متصدی نسبت به انواع خاص حمل.. ۸۶
۲ـ۲ـ۲ـ۱ حمل حیوانات زنده ۸۷
۲ـ۲ـ۲ـ۲ حمل کالا روی عرشه. ۸۸
۲ـ۲ـ۲ـ۳ حمل کالای خطرناک.. ۹۲
فصل سوم: آثار مسئولیت متصدی حمل و نقل.. ۹۳
۳ـ۱ شرایط و نحوه جبران خسارت… ۹۴
۳ـ۱ـ۱ زیان‌های قابل جبران و روش محاسبه خسارت… ۹۴
۳ـ۱ـ۱ـ۱ زیان‌های قابل جبران. ۹۴
۳ـ۱ـ۱ـ۲ روش محاسبه غرامت… ۹۸
۳ـ۱ـ۱ـ۲ـ۱ محاسبه غرامت در مورد فقدان و خسارت… ۹۸
۳ـ۱ـ۱ـ۲ـ۲ محاسبه غرامت در مورد تأخیر در تحویل کالا. ۱۰۱
۳ـ۱ـ۲ اصل محدودیت مسئولیت در جبران خسارت… ۱۰۳
۳ـ۱ـ۲ـ۱ مفهوم محدودیت مسئولیت… ۱۰۳
۳ـ۱ـ۲ـ۲ شرایط و میزان محدودیت مسئولیت متصدی، در کنوانسیون‌های سه‌گانه. ۱۰۴
۳ـ۱ـ۲ـ۲ـ۱ موارد و معیار محدودیت مسئولیت و زوال آن. ۱۰۵
۳ـ۱ـ۲ـ۲ـ۱ـ۱ مقررات لاهه و قانون دریایی ایران و اشکالات آن. ۱۰۵
۳ـ۱ـ۲ـ۲ـ۱ـ۲ راهحل‌ها در مقررات لاهه – ویزبی.. ۱۰۵
۳ـ۱ـ۲ـ۲ـ۱ـ۳ موضع کنوانسیون هامبورگ… ۱۰۷
۳ـ۱ـ۲ـ۲ـ۱ـ۴ موضع مقررات روتردام. ۱۰۸
۳ـ۱ـ۲ـ۲ـ۲ مبلغ محدودیت‌ها و تبدیل معیار محاسبه به ارز محلی.. ۱۱۲
۳ـ۱ـ۲ـ۲ـ۲ـ۱ در مقررات لاهه. ۱۱۲
۳ـ۱ـ۲ـ۲ـ۲ـ۲ اصلاحات در مقررات ویزبی.. ۱۱۳
۳ـ۱ـ۲ـ۲ـ۲ـ۳ پروتکل ۱۹۷۹ بروکسل.. ۱۱۳
۳ـ۱ـ۲ـ۲ـ۲ـ۴ مقررات هامبورگ و روتردام. ۱۱۳
۳ـ۱ـ۲ـ۳ محدودیت مسئولیت کارکنان متصدی حمل.. ۱۱۴
۳ـ۲ اقامه دعوی جبران خسارت… ۱۱۷
۳ـ۲ـ۱ طرفین دعوی.. ۱۱۷
۳ـ۲ـ۱ـ۱ خواهان دعوی.. ۱۱۷
۳ـ۲ـ۱ـ۱ـ۱ طرح دعوی از طرف فرستنده و فرستنده اسنادی.. ۱۱۸
۳ـ۲ـ۱ـ۱ـ۲ طرح دعوی از طرف گیرنده کالا یا دارنده ظهرنویسی.. ۱۱۹
۳ـ۲ـ۱ـ۱ـ۳ طرح دعوی از طرف خریدار کالا. ۱۱۹
۳ـ۲ـ۱ـ۱ـ۴ طرح دعوی از طرف بیمه گران. ۱۲۰
۳ـ۲ـ۱ـ۲ خوانده دعوی.. ۱۲۰
۳ـ۲ـ۱ـ۲ـ۱ اقامه دعوی علیه مالک کشتی.. ۱۲۱
۳ـ۲ـ۱ـ۲ـ۲ اقامه دعوی علیه مستأجر کشتی.. ۱۲۱
۳ـ۲ـ۱ـ۲ـ۳ اقامه دعوی علیه مالک و مستأجر. ۱۲۲
۳ـ۲ـ۱ـ۲ـ۵ اقامه دعوی علیه اشخاص زیر مجموعه متصدی.. ۱۲۴
۳ـ۲ـ۲ مرور زمان طرح دعوی و دادگاه صالح برای طرح دعوی.. ۱۲۶
۳ـ۲ـ۲ـ۱ مرور زمان. ۱۲۶
۳ـ۲ـ۲ـ۲ دادگاه صالح.. ۱۲۷
نتیجه‌گیری و پیشنهادات… ۱۳۰
الف- یافته‌های تحقیق.. ۱۳۰
ب- پیشنهاد اصلاحی.. ۱۳۴
ج- پیشنهاد زمینه‌هایی برای تحقیقات آتی.. ۱۳۴
فهرست منابع و مأخذ. ۱۳۶
چکیده انگلیسی.. ۱۴۱
 

 

برای دانلود متن کامل این پایان نامه به سایت  jemo.ir  مراجعه نمایید.

چکیده

 

حمل و نقل دریایی کالا در حقوق بین‌المللی را مقررات سه کنوانسیون عمده مختلف تنظیم می‌کند: کنوانسیون لاهه- ویزبی ۱۹۲۴، کنوانسیون هامبورگ ۱۹۸۷و کنوانسیون اخیر التصویب روتردام ۲۰۰۸٫ لذا کشورهای مختلف بسته به اینکه به کدامیک از این کنوانسیون‌ها ملحق شده باشند یا مقررات آن را وارد حقوق داخلی خود نموده باشند، حمل و نقل بین‌المللی کالا از طریق دریا را بر ساختارهای متفاوتی بنا نهاده‌اند.
پایان نامه با یک رویکرد تطبیقی تلاش نموده است تا مبنا، شرایط و حدود مسئولیت متصدی در قراردادهای حمل و نقل بین‌المللی دریایی کالا را با توجه به مقررات این سه کنوانسیون مطالعه نماید.
مبنای مسئولیت متصدی حمل و نقل در هر یک از این سه کنوانسیون، در عین اینکه بر زمینه تقصیر قرار گرفته است، متفاوت است. در خصوص مبنای مسئولیت متصدی حمل و نقل در مقررات لاهه و به تبع آن قانون دریایی ایران اختلاف نظر وجود دارد و اکثراً معتقدند بر فرض تقصیر استوار شده است. در حالی که مسئولیت در مقررات هامبورگ مبتنی بر فرض مسئولیت است. مقررات روتردام در عین اینکه مسئولیت را بر فرض تقصیر استوار ساخته اما تفصیلاً بار اثبات دعوی را در هر یک از مراحل اثبات ادعا به طور متعادل میان مدعی و متصدی تقسیم نموده است و لذا می‌توان گفت ساختاری نو در اختصاص بار اثبات دعوی و تعیین مبنای مسئولیت بنا نهاده است. از حیث مسئولیت متصدی و معافیت‌های آن، در حالی که کنوانسیون لاهه و قانون دریایی ایران، معافیت‌ها را در ۱۷ مورد احصا نموده بودند، مقررات هامبورگ با برقراری یک قاعده کلی در تعیین مبنای مسئولیت، معافیت­ها را به جز در مورد آتش سوزی و تلاش بری نجات جان افراد لغو نمود. اما مقررات روتردام بار دیگر به احصای موارد معافیت پرداخت و در عین حال، معافیت از تقصیر در دریانوردی و اداره کشتی را لغو نمود و بعلاوه بند خ(q) ماده ۳ کنوانسیون لاهه که یک معافیت کلی با عنوان «سایر مواردی که متصدی یا کارکنانش تقصیر نداشته باشند» و بسیار مورد انتقاد بود، در قالب نظام اختصاص بار اثبات اصلاح گردید.

  • milad milad

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی