پایان نامه تدوین و استانداردسازی بسته آموزش بومی مهارتهای ارتباطی والد-کودک بر مبنای آسیبشناسی تعاملی
۱-۷-۲-۱- آسیبشناسی تعاملی
در این تحقیق آسیبهای تعاملی والد- فرزند از طریق پاسخ به سوالات مصاحبه نیمه ساختاریافته و پرسشنامه محقق ساخته آسیبشناسی تعاملی والد- فرزند مشخص میشود. نمرات بالا در این پرسشنامه نشان دهنده فراوانی آسیب است.
۱-۷-۲-۲- بستهی آموزشی
مجموعهای از مهارتهای ارتباطی است که والدین میتوانند از آن در ارتباط با فرزندان خود استفاده کنند. بستهی آموزشی در قالب چند جلسه و بر اساس کمیت و کیفیت آسیبها و اولویتبندی آنها تدوین میشود و هر جلسه شامل عنوان، اهداف و محتوا میباشد که بخش محتوا شامل محتوای آموزشی و تکالیف است. این
مهارتها میتواند به صورت بستهی خود یاری در اختیار والدین قرار گیرد و یا توسط مشاور آموزش داده شود که بدین منظور در ابتدای هر جلسه بخشی تحت عنوان راهنمای مشاور با هدف پرداختن به زیربنای نظری آن جلسه و دستور کار خواهد آمد.
۱-۷-۲-۳- استانداردسازی
فرآیند استانداردسازی در این پژوهش مربوط به بستهی آموزشی مهارتهای ارتباطی والد- کودک میباشد، که طی آن فرمت کامل بستهی آموزشی، شامل موضوع آسیبها و مهارتهای لحاظ شده، به همراه فرم استانداردسازی در اختیار ۵ نفر از اساتید و متخصصین خانواده قرار میگیرد تا نظرات اصلاحی و پیشنهادی خود را در خصوص تناسب مهارتها و آسیبها، هماهنگی با معیارها و استانداردهای نظری و پژوهشی موجود، همخوانی با نیازهای موجود، و نحوهی تدوین و تنظیم جلسات ارائه نمایند.
تعداد صفحه :۲۸۱
قیمت :۳۷۵۰۰ تومان
سایت های دیگر :
سایت مرجع دانلود پایان نامه - تحقیق - پروژه |
دانلود پایان نامه ها |
-پروژه - تحقیق-مقاله |
- ۹۹/۰۲/۱۷