پایان نامه بررسی تاثیر آموزش خارجی و تاثیر پویایی بازار بر نوآوری
– تعریف مفهومی واژه ها و اصطلاحات پژوهش
– آموزش خارجی
در آموزش خارج سازمانی، شرکت ها به دنبال دانش که توسط سازمان های دیگر تولید شده هستند، و آن را با دانش خود ترکیب می کنند. تا به نوآوری برسند، که در مقایسه با آموزش درون سازمانی آموزش خارج سازمانی درهای بیشتری را به دانش جدید باز می کند. و به دنبال ایده های نو هستند. (Yongchuan Bao,Xiaoyun Chen,Kevin Zheng Zhou, 2012).
یادگیری
نظریه پردازان یادگیری (السون و هرگنهان، ۲۰۰۸). معتقدند، یادگیری چیزی است که در نتیجه تجارب معین صورت می پذیرد و بیش از ایجاد تغییر در رفتار رخ می دهد. در تعریفی دیگر، یادگیری به عنوان « فرایندی که به وسیله آن دانش از راه تغییر شکل تجربه ایجاد می شود » تعریف کرده اند » ( سیف ، ۱۳۸۹ :ص۲۶۵ ).
– یادگیری فنی
شامل یادگیری تکنولوژی مربوط به محصول ، تولیدات یا سیستم فنی سازمان است.
– یادگیری اداری
شامل یادگیری مدیریت شرکت ها مثل امور اداری، سیستم پاداش و مکانیسم رقابت داخل است.
– نوآوری
کانتر (۲۰۰۵) در تعریف نوآوری، بر فرآیند آن تاکید دارد و نوآوری را فرایند گردآوری هر نوع ایده جدید و مفید برای حل مسئله میخواند و معتقد است که نوآوری شامل شکل گرفتن ایده، پذیرش و اجرای آن است(مرکز هم اندیشی نخبگان دانشگاهی،۱۳۹۱،ص۱).
– رقابت
تایسون (۲۰۰۳) رقابت را توانایی در تولید کالا و خدمات قابل رقابت در بازارهای بین المللی می داند به طوریکه همزمان برای شهروندان استانداردهای زندگی پایدار و رو به رشدی را ایجاد کند در حالیکه کروگمن (۲۰۰۴) رقابت پذیری را چیزی جز بهره وری نمی داند(ویکی پدیا،۱۳۹۱،ص۱).
– پویایی بازار
سایت های دیگر :
دانلود متن کامل پایان نامه های ارشد |
بررسی متون پایان نامه ها |
دانلود پایان نامه ها |
- ۹۹/۰۲/۱۷